علی دایی (زاده ۱ فروردین ۱۳۴۸[۱] - اردبیل) بازیکن سابق پرسپولیس و تیم ملی ایران، مربی فوتبال و تجارت‌پیشه و کارآفرین موفق اهل ایران است. وی همچنین زننده بیشترین گل ملی در جهان و کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال ایران است و در سال ۱۹۹۹ بازیکن سال آسیا شد.  او با زدن ۱۰۹ گل در ۱۴۹ بازی ملی[۲] هم‌اکنون صاحب رکورد بهترین گلزن بازی‌های ملی در تاریخ فوتبال مردان جهان است.
علی دایی (زاده ۱ فروردین ۱۳۴۸[۱] - اردبیل) بازیکن سابق پرسپولیس و تیم ملی ایران، مربی فوتبال و تجارت‌پیشه و کارآفرین موفق اهل ایران است. وی همچنین زننده بیشترین گل ملی در جهان و کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال ایران است و در سال ۱۹۹۹ بازیکن سال آسیا شد. او با زدن ۱۰۹ گل در ۱۴۹ بازی ملی[۲] هم‌اکنون صاحب رکورد بهترین گلزن بازی‌های ملی در تاریخ فوتبال مردان جهان است.

" علی دایی (زاده ۱ فروردین ۱۳۴۸ - اردبیل) بازیکن سابق پرسپولیس و تیم ملی ایران، مربی فوتبال و تجارت‌پیشه و کارآفرین موفق اهل ایران است. وی همچنین زننده بیشترین گل ملی در جهان و کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال ایران است و در سال ۱۹۹۹ بازیکن سال آسیا شد. او با زدن ۱۰۹ گل در ۱۴۹ بازی ملی هم‌اکنون صاحب رکورد بهترین گلزن بازی‌های ملی در تاریخ فوتبال مردان جهان است. "

علی دایی در سال ۱۳۴۸ در اردبیل و درمحله خیرال متولد شد. در سال ۱۳۶۶ در رشته مهندسی عمران در دانشگاه شریف پذیرفته شد، اما به دلیل بازی فوتبال در گزینش ورود به دانشگاه رد شد. همان سال در رشته مهندسی کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب هم قبول شد و دو ترم هم به دانشگاه رفت؛ ولی در سال ۱۳۶۷ دوباره در کنکور شرکت کرد و این‌بار بدون آن که گزینش گریبانگیرش شود در رشته مهندسی متالورژی دانشگاه صنعتی شریف پذیرفته شد و لیسانس خود را بهمن ماه سال ۱۳۷۱ از همان دانشگاه دریافت کرد.؛ او تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی ارشد تربیت بدنی دانشگاه آزاد ادامه داد. وی متأهل است و اکنون ساکن محله شهرک غرب در تهران می‌باشد. وی یک دختر به نام نورا دارد. علی دایی علاوه بر فوتبال، در تجارت نیز موفق بوده‌است و گرداننده چندین شرکت بزرگ، چند فروشگاه، کارخانه تولیدی پوشاک ورزشی و عضو اتاق بازرگانی تهران است. علی دایی علاوه بر کارهای پوشاک ورزشی در ساختمان‌سازی نیز فعالیت دارد. علی دایی در شهرک گلستان شهر زادگاهش (اردبیل) یک مدرسه در مقطع متوسطه (هنرستان کار و دانش) به نام ابوالفضل دایی (پدرش) ساخته‌است و از خیرین مدرسه ساز اردبیل می‌باشد.

رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب