شهرزاد عبدالمجید
شهرزاد عبدالمجید

" شهرزاد عبدالمجید بازیگر سینما و تلویزیون و تئاتر ایرانی است. وی در تهران به دنیا آمد و فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۷۱ آغاز نمود. وی دارای یک برادر و یک خواهر می‌باشد. "

زمینه فعالیت سینما و تلویزیون و تئاتر

تولد ١٧ مرداد ۱۳۴۸

تهران

محل زندگی تهران

ملیت ایران

پیشه بازیگر

سال‌های فعالیت ۱۳۷۱ تاکنون

همسر(ها) ندارد

چطور سر از عالم بازیگری درآوردید ؟

به نظر من بازیگری یک مقوله ی ذاتی و ژنی است. مشقوّق اصلی ام مادرم بود، کسی که اگر در کنارم نمی بود شاید الآن هیچ چیز نداشتم. وقتی علاقه ام را به بازیگری دید من را به دو نفر از همکارانش یعنی آقایان «صمد شیرازی» و «اوین» معرّفی کرد. تست دادم و قبول شدم و وارد این دنیای پُرحاشیه شدم.

تجربه ی حضور در برنامه ی عروسکی «خاله رؤیا و تقی» :

اگر مجدّداً کار عروسکی به من پیشنهاد شود که عروسکی مثل "تقی" داشته باشد، حتماً قبول می کنم. «تقی» برای من فقط یک عروسک نبود. برای من مثل یک بچّه بود. بیشتر ارتباط من با "تقی" بداهه بود و همین برای بیننده جذّابیّت داشت و کار را به یکی از پُربیننده ترین های زمان خودش تبدیل کرد. صدای خانم مفید و عروسک گردانی خانم محبوب آنقدر سینک بود که نمی شد با «تقی» ارتباط برقرار نکرد.

علّت گُزیده کاری و غیبت سه ساله :

من مدّت سه سال در دانشگاهی بین المللی در دبی زبان انگلیسی می خواندم و همچنین در مقطعی کوتاه به هندوستان سفر داشتم تا دوره های انرژی درمانی ام را تکمیل کنم. بعد به ایران برگشتم و همچنان مشغول تحصیل زبان هستم. دو سالی هست که مجدّداً بازیگری را آغاز کردم. به نظرم وقتی بیشتر کار می کنی، بیشتر در حاشیه هستی. من این حاشیه را دوست ندارم و ترجیح می دهم زندگی آرام خودم را داشته باشم. به همین دلیل هم کم مصاحبه می کنم و هم گزیده کار هستم.

شایعه در مورد مدلینگ بودن شهرزاد عبدالمجید

شهرزاد عبدالمجید بر اساس شایعات منتشر شده در فضای مجازی یکی از مدل های آرایشی شده بود اما بعد از انتشار این تصاویر و خبرها در شبکه های اجتماعی بازیگر زن ایرانی واکنش و تکذیبیه منتشر کرد.امروز صبح وقتی خبر انتشار “مدل” شدنِ خودم و با درج سِنَ در سایت ها و خبرگزاری های زرد و نا معتبر خوندم بی درنگ یاد جمله ی اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر “وِلِنگاریِ فرهنگی” افتادم ...به راستی که “وِلِنگاریِ فرهنگی” در این کشور بیداد می کند و وقتی که شخص اول یک کشور از نبود فرهنگ گله مند هستند،منِ شهرزاد عبدالمجید حرفی برای گفتن ندارم…اینجانب اعلام میکنم که به جز بازیگری،آن هم در کشور عزیزم ایران به هیچ شغل دیگری مشغول نبوده،نیستم و نخواهم بود…در آخر اینکه درآمدِ این “سَرَک کِشی ها و شایعه پراکنی ها” بر مرزوقین ش حرام باد.

از حدود سال 1373 بازیگری را شروع کردم. در کلاس های آقای سمندریان دوره بازیگری دیدم و نزد آقای معیریان دوره گریم را گذراندم. سال 1374 اولین سریالم را که متعلق به گروه اقتصاد بود کار کردم. سریال « در پناه تو » ، فیلم سینمایی « ضیافت » ، « شبی دیگر » دارینوش ، سریال « فقط به خاطر تو » ، سریال « تب سرد » کارهای بعدی ام بودند.

شهرزاد تله فیلم های زیادی هم بازی کرده :تهتقاری ، ویلای پر ماجرا ، دم بافته ، به رنگ حضور ، ماهرخ ،نقش لیلی ، آغاز این صدا، سوگند، فرصتی دیگر شاید ، گاهی به پشت سر نگاه کن ، قصه های شیرین و فرهاد ، ثروت بزرگ ، سکانس آخر،عروسک شکسته، گل سرخی می میرد.

مجموعه تلویزیونی

عصر پاییزی (۱۳۹۲)

ایستاده در آغاز (۱۳۹۲)

تهران پلاک ۱ (۱۳۹۱)

نرگس (۱۳۸۵)

تب سرد (۱۳۸۲)

معما (۱۳۸۲)

فقط به خاطر تو (۱۳۸۲)

خاکستر و باد (۱۳۸۰)

کلبه سپید (۱۳۷۹)

در پناه تو (۱۳۷۴)

فیلم‌های سینمایی

چهل ۴۰ (۱۳۹۲)

ویلای پر ماجرا (۱۳۸۸)

ضیافت (۱۳۷۴)

رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب