محمدفؤاد صفاریان‌پور
محمدفؤاد صفاریان‌پور

" فؤاد صفاریان‌پور (زاده: ۹ دی ۱۳۵۵، در تهران) کارگردان، کارگردان هنری، تهیه‌کننده، مجری و بازیگر در سینما و تلویزیون ایران است. "

محمدفؤاد به همراه برادر دوقلویش سیاوش، در  سال ۱۳۵۵به دنیا آمد. او در سال ۱۳۷۲ با اولین فیلم کوتاه خود به نام «تباه» کارش را شروع کرد. او تا سال ۱۳۸۶ فیلم‌های کوتاه دیگری با عناوین چون «آخرین پک»، «یک شاخه گل»، «آب آبی، آسمان آبی»، «زندگی» و… را ساخت.

کار خود به‌عنوان دستیار کارگردانی، در فیلم «روزی که هوا ایستاد (۱۳۷۶)» به‌کارگردانی نادر ابراهیمی و فیلم «هزاران زن مثل من (۱۳۷۹)» به‌کارگردانی رضا کریمی ادامه داد. در سال ۷۶ به‌عنوان دستیار تدوین با هایده صفی‌یاری در آژانس شیشه‌ای ابراهیم حاتمی‌کیا همکاری نمود.


در سال ۱۳۷۶، به دنبال ظهور دنباله‌دار هیل-باپ (۲۳ ژوئیهٔ ۱۹۹۵) به‌همراهی برادر دوقلویش سیاوش به صداوسیما می‌روند و اینکه بتوانند برنامه‌ای برای این رویداد برای تلویزیون بسازند؛ که در نهایت قسمتی کوتاه برای‌شان در قسمتی از برنامه‌های گروه کودک و نوجوان اختصاص داده می‌شود.


فؤاد و سیاوش صفاریان‌پور در ۱۶ام اردیبهشت ۱۳۸۰ همزمان با اولین سال روز جهانی نجوم در ایران، برنامه آسمان شب را به‌عنوان تهیه‌کننده و کارگردان در شبکه ۴ سیما اجراء نمودند که این برنامه تاکنون نیز (به مدت ۱۵ سال) ادامه دارد. در این مدت بیش از ۹۰۰ قسمت از این برنامه بخش شده‌است. در شب یلدای ۱۳۸۵ دست‌اندرکان، علاقه‌مندان و دوستداران برنامه ۵۰۰امین قسمت آن را جشن گرفتند.


محمدفؤاد به همراهی برادرش سیاوش، در مقام‌های کارگردانی، تهیه‌کنندگی و مجری برنامه‌های چون «آسمان شب»، «چرخ»، «تیک‌تاک»،«۱٫۶۱۸ (نسبت طلایی)»، «جویندگان کسوف»،«ارتباط ایرانی»، «مردم ایران سلام»، «دایره»، «کندو»، «مداربسته»، «روزی روزگاری»،آیتم‌های «تصویر زندگی»، «رایوهفت» و… ساخته، تهیه و اجراء نموده‌اند.فؤاد همچنین به عنوان کارگردان هنری در برنامهٔ خندوانه و به عنوان کارگردان در سری جدید مجموعهٔ شکرستان فعالیت دارد.

رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب