اسماعیل میرفخرایی
اسماعیل میرفخرایی

" اسماعیل میر فخرایی زاده ۱۹ مهر ۱۳۲۵ با اصالت تفرشی، در تهران، محله شیخ هادی در خیابان سپه قدیم (خیابان امام خمینی فعلی) ، مجری و تهیه‌کننده برنامه‌های علمی تلویزیون ایرانی است "

او فارغ‌التحصیل رشته لیسانس زیست‌شناسی از دانشگاه تهران و رشته رادیو و تلویزیون از دانشگاه ایلینوی جنوبی و فوق لیسانس ارتباطات در آموزش از همان دانشگاه است. میرفخرایی پس از انقلاب، بازنشسته شد و برای ادامه تحصیل به استرالیا رفت تا در رشته ارتباطات و در مقطع دکترا تحصیل کند اما به دلیل بروز مشکلاتی با استاد راهنمایش در حالی که تنها دفاع از پایان‌نامه‌اش با عنوان «استفاده قانونی و غیرقانونی از رسانه در ایران» باقی مانده بود، کار را نیمه تمام رها کرد و به ایران بازگشت.


وی کار خود را در آبان‌ماه سال ۱۳۴۵ به عنوان مجری و تهیه‌کننده برنامه‌های علمی مجموعه‌ای به نام دانش در رادیو و تلویزیون شروع کرد؛ برنامه‌ای که اولین برنامه علمی تلویزیون ایران به حساب می‌آید.

ساخت بیش از ۵۰۰ برنامه در زمینه مسائل علمی، شرکت در مجموعه تلویزیونی با عنوان جمعیت، حال، آینده و ساخت مجموعهٔ علمی با طبیعت که به مسائل زیست‌محیطی می‌باشد. از آخرین کارهای میرفخرایی که او به عنوان تهیه‌کننده در آن شرکت کرده، باید به برنامه ارتباط ایرانی اشاره کرد. او در کنار فعالیت‌های خود به تدریس در دانشگاه‌های ایران و خارج از کشور نیز اشتغال دارد.

رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب