رضا پیشرو
رضا پیشرو

" محمدرضا ناصری آزاد(متولد ۱۲ بهمن ۱۳۶۶ در تهران) ملقب به رضا پیشرو خواننده، آهنگساز، تهیه‌کننده و ترانه سرای رپ فارسی است. وی فعالیت غیررسمی خودش را در سال ۷۷ و با لقب رضا «3pac» آغاز کرد. آشنایی او با لیبل ۰۲۱ و در سال ۸۴ باعث تحول بزرگ در سبک کاری رضا شد. از وی ۲ آلبوم غیررسمی به نام‌های «واقعیت تلخ» و «وقت کثیف» همراه با ۴ آلبوم رسمی به نام‌های «جهنم ساکت»، «دوران طلایی»، «آغاز اینجاست» و «ریل» منتشر شده‌است. سبک کاری پیشرو گنگ و ریتمیک با درونمایه انتقاد از شرایط رپ فارس می‌باشد.وی در تاریخ ۲ اسفند ۱۳۹۶ دستگیر شد و پس از دو هفته در ۱۷ اسفند همین سال از زندان آزاد شد. "

نام اصلی    محمدرضا ناصری آزاد
نام مستعار    رضا پیشرو
تولد    ۱۲ بهمن ۱۳۶۶ (۳۰ سال)
ملیت    ایرانی
سبک‌(ها)    رپ فارسی
حرفه(ها)    خواننده، رپر، آهنگساز
ساز(ها)    گیتار
سال‌های فعالیت    ۱۳۸۴-اکنون
ناشرین    لیبل ریل
همکاری(‌های) مشترک    هیچ‌کس، علی قاف، امیر تتلو، حسین تهی، علی اوج، شایان آسفالت، شاهین فلاکت، نابغه‌ها (خواننده نابغه‌ها)، بهرام، حصین، صادق، عرفان، سوگند، جاستینا،
هنرمندان همکار    هیچ‌کس، بهرام (خواننده)، امیر تتلو، سوگند (خواننده)، حصین (خواننده)، عرفان (خواننده)، حسین تهی، آوا خواننده،ویکتور،مستر آماتا
تحصیلات    اول راهنمایی (ترک تحصیل )
آلبوم معروف    واقعیت تلخ، جهنم ساکت، آغاز اینجاست، دوران طلایی، ریل

رضا پیشرو در اواخر سال ۱۳۹۶ یک تک‌آهنگ به نام توتول را بر علیه امیر تتلو خواند، تتلو که در این اواخر در اینستاگرام و ... جنجال به پا کرده بود و همین کار سبب نفرت عده بسیاری از مردم از تتلو شده بود باعث شد که رضا پیشرو ترانه‌ای سنگین بر علیه تتلو بخواند. تا کنون تتلو واکنش جدی نسبت به این قضیه نداشته است ‌.

    واقعیت تلخ (۱۳۸۵)
    جهنم ساکت (۱۳۸۶)
    آغاز اینجاست (۱۳۸۹)
    دوران طلائی (۱۳۹۱)
    ریل (۱۳۹۶)

نمآهنگ‌های پرطرفدار

وی در کلیپ «یه مشت سرباز» که در سال ۸۷ منتشر شد در کنار «هیچ‌کس». «بهرام»، «آتور»، «قاف» به ایفای نقش پرداخت. دو برادر کوچکتر رضا به نام‌های «علی اوج» و «امید قدر» هم از فعالین شاخه‌های هیپ هاپ به‌شمار می‌آیند.
پیشرو در سال ۱۳۹۴ اولین آهنگ غیر رایگان خود را به نام «آواتار» به بازار عرضه کرد و همین‌طور بعد از آن آهنگ مشترک او با «علی اوج» به نام «شیرا رو زمین» و بعد از آن آهنگ «سکندری» به صورت پولی در سایت وی به نمایش درآمد.

نظر افراد سرشناس

«یاس» در مصاحبه خود با MTViggy پیشرو را به عنوان یکی از بهترین خوانندگان رپ ایران معرفی کرد. «هیچ‌کس» تکآهنگ «ما با همیم» از آثار پیشرو را یکی از بهترین آهنگ‌های رپ پارسی می‌داند. همچنین سینا ساعی از گروه تیک تاک تکآهنگ‌های «دیوونه۲» و «نیلوفر آبی» را به عنوان آهنگ‌های مورد علاقه خود نام برده.

همکاری‌ها

پیشرو با هنرمندان زیادی همکاری داشته‌است که می‌توان به «هیچ‌کس»،«قاف»، «تتلو»، «تهی»، «شاهین فلاکت»، «حصین»، «سوگند»، «منوچهر والی زاده»، «صادق»، «اوج»، «سوگند»، «عرفان»، «بهرام» اشاره کرد.

زندگی‌نامه

محمدرضا ناصری آزاد ملقب به رضا پیشرو متولد ۱۲ بهمن ۱۳۶۶ از تهران است. در دوران کودکی با سختی‌های زندگی از جمله به زندان افتادن و فوت پدر و جدایی پدر و مادرش از هم روبرو شد. در هفت سالگی با هیپ هاپ و موسیقی رپ و هنرمندانی همچون راکیم، توپاک، و خواننده‌های قدیمی رپ دنیا آشنا شد و از همان کودکی شروع به نوشتن رپ کرد. اولین ترانه وی یک شعر دیس به پدرش بود که هیچگاه منتشر نشد.

رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب