رضا صفدری
رضا صفدری

" رضا صفدری (۲۲ بهمن ۱۳۴۲ تهران-۱۰ فروردین ۱۳۹۰ تهران) او از خانواده‌ای اصالتاً بروجردی در تهران به دنیا آمد. از گویندگان رادیو و تلویزیون در ایران بود. "

 وی از سال ۱۳۶۰ و در سن ۱۷ سالگی به عنوان گزارشگر پشتیبان، وارد صدا و سیما شد. صفدری در سال ۱۳۶۳ به رادیو رفت و با شبکه‌های تهران و ایران فعالیت خود را آغاز و در ادامه، مدت کوتاهی دوبلاژ را تجربه کرد.

زندگی‌نامه

صفدری پس از تجربه کار دوبله و گویندگی رادیو، سال ۱۳۷۳ به‌طور جدی کارش را به عنوان مجری تلویزیون در برنامه پربیننده و ساختارشکن «تا هشت و نیم» از شبکه دو سیما آغاز کرد.


رضا صفدری از مجریانی بود که در دهه ۱۳۷۰ و با رواج برنامه‌های ترکیبی به شهرت و موفقیت فراوانی در تلویزیون رسید و بسیاری او را با اجرای متفاوتش در برنامه تا هشت و نیم به یاد می‌آورند.


صفدری سبک جدید اجرایش را که چندین سال در رادیو پایه‌گذاری کرده بود، در برنامه تاهشت و نیم تلویزیون به منصهٔ ظهور گذاشت و با همین اجرای متفاوت به مخاطبان معرفی شد.


صفدری همچنان به تجربه‌اندوزی ادامه داد و به سمت کار تهیه‌کنندگی و کارگردانی سریال و برنامه‌های ترکیبی رفت و معروف‌ترین سریالش، باغچه مینو بود که در سال ۱۳۸۲ کارگردانی کرد و از شبکه سه پخش شد.


اجرای برنامه‌های «شب‌های تابستان»، «شب‌های زمستان»، «تابستان ۷۵»، «چراغ»، «تماس۷۷»، «ارتباط»، «۳۰ بهار»، «صبح انقلاب» و کارگردانی سریال «باغچه مینو»، «یه شب مهتاب» و تهیه‌گنندگی ـ کارگردانی و بازی در مجموعه «بازیگر» از جمله فعالیت‌های وی در تلویزیون است.


صفدری در سال ۱۳۷۷ نخستین برنامه زنده شبکه جهانی جام جم به نام «تماس ۷۷» را اجرا کردو نقش برجسته‌ای در جذب ایرانیان خارج از کشور به این شبکه که اولین شبکه ماهواره‌ای صدا و سیمای ایران بود، داشت. پس از آن، او برنامه‌های پربیننده دیگری چون «ارتباط» و «رادیو ۲۰۰۰» را تهیه کنندگی و اجرا کرد.


رضا صفدری مجری و تهیه‌کننده تلویزیون ۱۰ فروردین سال ۱۳۹۰ بر اثر حمله قلبی درگذشت.

رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب