راضیه سادات هاشمی
راضیه سادات هاشمی

" راضیه سادات هاشمی (زاده ۱۳۶۳ در تهران) مجری، صداپیشه و گوینده رادیو است. او در حال حاضر در چندین برنامه از جمله «جوان ایرانی سلام»، «اینجا شب نیست» و «چشام بازه» در رادیو جوان به عنوان گوینده حضور دارد. "

اودر رشته علوم اجتماعی گرایش مردم شناسی تحصیل کرده است.

فعالیت‌های رادیویی

سلام صبح بخیر، رادیو (مشهد)

ایستگاه ورزش، رادیو مشهد

در مسیر زندگی، سیما خراسان رضوی(مشهد)

پاتوق شبانه، رادیو جوان

ویژه مسابقات آسیائی سئول، رادیو جوان

جوان ایرانی سلام، رادیو جوان

۳ در ۳۰، رادیو جوان

اینجا شب نیست، رادیو جوان

آبی روشن، رادیو جوان

فصل اول، رادیو جوان

راضیه هاشمی در سال ۱۳۸۱ با گویندگی در برنامهٔ «فصل شکفتن» در رادیو مشهد وارد عرصه گویندگی شد. او فعالیت حرفه‌ای خود را در رادیو با گویندگی در برنامه «صبح و عصر» و «خانواده» در شبکه خراسان شمالی در سال ۱۳۸۵ آغاز کرد. پس از مدتی فعالیت در مراکز خراسان شمالی و رضوی، در سال ۱۳۹۳ به تهران آمد و اولین برنامه خود را با نام «پاتوق شبانه» در همان سال در رادیو جوان اجرا کرد. هاشمی سابقه اجرای ویژه برنامه ورزشی از جمله «مسابقات آسیایی سئول ۲۰۱۴»، «ایستگاه ورزش»، «صبح دانش» و «۳در۳۰» در کارنامه دارد. او تنها گوینده ورزشی زن در صداوسیمای مرکز خراسان رضوی بوده‌است

زندگینامه

راضیه سادات هاشمی فرزند سرهنگ سید محمد هاشمی که هم اکنون وکیل دادگستری است در تهران متولد شد و سپس به مشهد رفت و دوران جوانی خود را در مشهد گذراند او از همان ابتدا تحت تاثیر خواهر بزرگترخود و البته صدا و استعداد خود علاقه مند به مجری گری بود که از همان ابتدا با تشویق اطرافیان به دلیل توانمندی روبرو شد.

او در اواخر دوران دبیرستان به دور از چشم خانواده ۲ بار در رادیو مشهد تست گویندگی داد که هر بار به دلیل جوان بودن و توجیه اینکه در این شبکه فقط یک برنامه برای نوجوانان وجود دارد و نیاز به گوینده دیگری ندارند رد شد ولی در نهایت در سال ۸۱ موفق شد در برنامه فصل شکفتن که مختص نوجوانان بود آیتم خسرو وشیرین را اجرا کند و به رادیو راه پیدا کند.

ولی نکته جالب اینجا بود که در جلسات ارزیابی صدای او پخته تر و بزرگتر از دوره نوجوانی ارزیابی شد دقیقا عکس دلیلی که در دوره های قبل تست او رد شده بود.

وی تا سال ۸۲ در برنامه فصل شکفتن فعالیت داشت تا اینکه در مهر ۸۲ به دلیل اینکه وارد دانشگاه شد ارتباط خود را موقتا قطع کرد اما علاقه زیاد او به رادیو باعث شد که با هم دانشگاهی های خود در دانشگاه یک رادیو لوکال موقت راه اندازی کردند ویژه برای ماه مبارک رمضان.


در سال چهارم دانشگاه باتوجه به اینکه دوستان وی در رادیو دانشگاه اهل بجنورد بودن و مرکز صدا و سیما در آنجا تازه راه اندازی شده بود با تشویق آنها و البته با درخواست مدیر تولید وقت صدای خراسان شمالی که نمونه کارهای او را شنیده بود فعالیت رسمی خود را از سال ۸۵ در بجنورد آغاز کرد با عنوان گوینده که تا هم اکنون ادامه داشته است.

در خراسان شمالی فعالیت زیادی در برنامه های مختلف داشت و مخاطبان زیادی را جذب کرد تا جایی که در سال ۸۶ یکی از پیشکسوت ترین و صاحب نام ترین تهیه کنندگان رادیو مشهد با شنیدن نمونه کار او برای اجرای ویژه برنامه ماه رمضان با نام باغ بهار او را به مشهد دعوت کرد که در نهایت ظرف مدت یک هفته مکاتبه بین معاونین صدا و حراست هر دو مرکز و خراسان رضوی و شمالی انجام شد تا باغ بهار با صدای راضیه سادات در مشهد اجرا شود.

حظور در یک مرکز بزرگتر و همکاری با پیشکسوتان صدا باعث شد تا این گوینده جوان برای اجرا در رادیو مشهد وسوسه شود که با دعوت به کار از طرف آن مرکز هم به واقعیت پیوست تا دوری از خانواده بعد از آن به اتمام برسد البته در سال ۸۷ مجددا با اصرار مدیر جدید رادیو جنورد به مدت ۴ ماه دوباره به بجنورد رفت ولی دیگر جذابیت کار در مرکز بزرگتر و شوق به پیشرفت راضیه سادات مانع از ماندن شد و دوباره به مشهد بازگشت تا صدایی آشنا در برنامه های صبح مشهد همچون صبح بخیر خراسان- سلام صبح بخیر و دیگر برنامه های صبح گاهی و برنامه های عصر ، ویژه برنامه افطار، برنامه های شبانگاهی، برنامه گفتگو محور و…. باشد، نکته قابل تامل در مورد راضیه سادات این است که به دلیل روابط عمومی قوی و مناسب برنامه های مشارکتی بیشتر به درخواست ارگان سفارش دهنده با اجرای او باشد تا جایی که به اجبار برنامه صبح را تحویل و برنامه مشارکتی شهرداری را در ساعت ۸/۳۰ صبح اجرا کند. که البته آن برنامه را هم با علاقه دنبال کرد.

راضیه سادات هاشمی تنها گوینده زن برنامه های ورزشی خراسان رضوی بود که آخرین اجرا او در مشهد هم اجرای برنامه ورزش خراسان در خرداد سال ۹۳ با حضور کامران فر داور فوتبال بود که بعد از آن برنامه راضیه سادات به تهران و کامران فر برای داوری در جام جهانی ۲۰۱۴ به برزیل رفت.

در طول این ۶ سال گویندگی در رادیو مشهد اجرای برنامه سیمای خانواده و مدیر داخلی آژانس خدمات هتل داری، مدیر فروش گروه صنعتی برادران راد، مدیر روابط عمومی و مشاور فرهنگی فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد نیز از دیگر فعالیت های راضیه سادات هاشمی بود.

از خرداد ۹۳ تا هم اکنون او فعالیت گویندگی خود در رادیو جوان آغاز کرد و در برنامه هایی همچون: پاتوق شبانه ، ایستگاه ورزش ، سه در ۳۰ ، باکلاس و جوان ایرانی سلام گویندگی کرده است.

در سال ۸۸ اجرای بخش گزارشی خانه فیروزه ای شبکه ۳ سیما و در اردیبهشت ۹۴ اجرای ویژه برنامه دستهایش در شبکه ۲ سیما از دیگر فعالیت های او می باشد.

رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب