سامان آقازمانی
سامان آقازمانی

" سامان آقازمانی (۲۴ دی ۱۳۶۷ - تهران) بازیکن فوتبال اهل ایران است. "

وی سابقه بازی در تیم‌های سایپا تهران، پرسپولیس تهران، راه‌آهن، آرارات ایروان، صبای قم، نفت تهران را دارد.


آقازمانی سابقه حضور در تیم‌های نوجوانان ایران، جوانان ایران و امید ایران را دارد.

قد:183 سانتیمتر

شماره پیراهن:13

پست: در پست هافبک وسط، چپ و هافبک دفاعی بازی می‌کند.

ایرج طالع: او در پستی بازی می کند که نیازمند فاکتور های فراوانی است. از جمله اینکه این بازیکن foot both است و در این پست بازیکنان ما جملگی با یک پا به توپ ضربه می زنند و از تقویت پای دیگرخود پرهیز می کنند . این بازیکن علاوه بر بازی در پست هافبک دفاعی توانائی بازی در بال های راست و چپ را دارد که مربیان بیشتر از او در بال راست بازی گرفته اند. به نوعی داشتن بازیکنانی که توانائی بازی در چند پست را دارند آرزوی هر مربی است .

عادات و علائق شخصی:

بازی در هافبک دفاعی را می‌پسندد.


دوران زندگی:

سایپا

در سال 1387 و در زمان مربیگری علی دایی به تیم بزرگسالان سایپا پیوست. به طوریکه لیت بارسکی، فروزانی و آقای مایلی کهن نیز از او استفاده ‌کردند.


پرسپولیس

در سال 1388 به تیم سرخ پوشان پایتخت پیوست و تا سال 1391 در آنجا حضور داشت. او با توجه به اینکه از چند تیم لیگ برتری خوب پیشنهادات مالی خوبی داشت،اما به محض دریافت پیشنهاد از پرسولیس سریعاً به پرسپولیس رفت.


انتقادات

در کل مدتی که برای پرسپولیس بازی کرد ، همواره مورد انتقاد کارشناسان و هواداران بود. بسیاری از کارشناسان معتقد هستند که او یکی از عوامل اصلی ناکامی مربیانی همچون استیلی و دنیزلی بود. در بسیاری از مقالاتی که در تحلیل بازی پرسپولیس نوشته می شد آقازمانی یکی از مهره‌های ناکارآمد پرسپولیس لقب می‌گرفت، کسی که در پست هافبک دفاعی کمر پرسپولیس را شکسته بود و ... .


پیکان؛خواهان جذب آقا زمانی

مانوئل ژوزه برای پوشش معضل هافبک دفاعی در پرسپولیس از سامان آقازمانی در ترکیب اصلی استفاده می‌کرد که البته این هافبک نتوانست انتظارات او را برآورده کند و خیلی زود از ترکیب خارج شد تا از روی نیمکت، بازی سایر بازیکنان پرسپولیس را نظاره کند. 

از همان زمان بود که خیلی از تیم‌های لیگ برتری برای جذب سامان آقازمانی دست به کار شدند تا از وجود او در ترکیب تیم خود سود ببرند. پیکان از جمله این تیم‌ها بود که باب مذاکره را با آقازمانی باز کرد. عبدالله ویسی به صورت مستقیم با سامان صحبت کرد تا برای نیم‌فصل، پیکانی شود. در این میان، مسئولان پرسپولیس هم برای انتقال آقازمانی، خواهان جذب ایمان مبعلی بودند تا با استفاده از توانایی‌های او ضعف در خط میانی خود را برطرف کنند.


راه آهن

در سال 91 با نظر یحیی گل ‌محمدی در لیست مازاد سرخپوشان قرار گرفت، پس از توافق با باشگاه، قرارداد خود را فسخ کرد و پس از دریافت رضایتنامه، به تیم راه آهن پیوست. این بازیکن که قراردادی یک سال و نیمه را به ثبت رسانده، پس از حمیدرضا علی عسگر دومین پرسپولیسی به شمار می رود که در نقل و انتقات نیم فصل به جمع شاگردان علی دایی پیوست.


اظهارات آقازمانی هنگام پیوستن به راه آهن

خدا را شکر می‌کنم که برای یکی از بزرگترین فوتبالیست‌های ایران و حتی آسیا در نیم فصل دوم بازی می‌کنم. علی دایی بدون هیچ حرف و حدیثی امسال در راه‌آهن شاهکار کرده و من هم می‌خواهم برای او با دل و جان در نیم فصل دوم بجنگم و جواب اعتمادش را بدهم. می‌خواهم با راه‌آهن به روزهای خوش خودم برگردم. از همه هواداران، تشکر می‌کنم و دست هواداران واقعی پرسپولیس را می‌بوسم، آنهایی که لحظاتی که من شاد بودم مرا حمایت کردند و حتی آنهایی که حمایتم نکردند. متاسفانه در نیم فصل اول یکسری مسائل روی سکوها پیش آمد که من می‌دانستم که کار چه کسانی بود که توطئه می‌کنند، آنها را به خدای بزرگ واگذار می‌کنم ، ولی من همیشه خاطرات خوش از پرسپولیس داشتم و برای این تیم آرزوی موفقیت دارم.


تیم ملی

آقازمانی سابقه حضور در تیم ملی زیر ۱۷ سال، تیم ملی زیر ۲۰ سال و تیم ملی زیر ۲۳ سال را دارد.همچنین با تیم نونهالان قهرمان غرب آسیا شد. با نوجوانان به مقام چهارم آسیا دست یافت. با تیم جوانان در مسابقات آسیائی شرکت کرد و با تیم امید هم در اردوهای داخلی و خارجی حضور داشت.


درگیری سامان آقازمانی و حسن جعفری

در سال 2011 در جریان تمرین تیم‌ملی امید، سامان آقازمانی بازیکن تیم پرسپولیس با حسن جعفری بازیکن ملوانی امیدها درگیری لفظی پیدا کرد که این ماجرا با وساطت حمید علی ‌عسگری موقتا خاتمه یافت. اما دقایقی بعد درگیری این دو به شکلی شدیدتر تکرار شد و این بار با تکل خشن آقازمانی روی پای جعفری کار به درگیری فیزیکی هم کشیده شد. نکته جالب این بود که سرمربی تیم امید به ‌خاطر این حرکت تمرین این تیم را تعطیل کرد.


اظهارات آقازمانی درخصوص فشارهای وارد شده بر وی در مرداد 91

ما یک تیم هستیم. هر یک برای خودمان که بازی نمی‌کنیم، وقتی تیم نتیجه نگیرد همه مقصر هستند. من در پستی بازی می‌کنم که کمتر به چشم می‌آید و شاید به همین دلیل قضاوت درستی درباره عملکرد من نمی‌شود. 

توقع نداشتم با من اینطور برخورد شود. متاسفانه درباره من مسائلی مطرح شد که اصلا درست نیست. مثلا گفته‌اند پدر من اسپانسر تیم است،میلیاردر است، از مدیران صدا و سیما است و حرف‌های دیگری که نمی‌دانم چطور درست کرده اند. پدر من هیچ مقام و مسئولیتی ندارد. میلیونر هم نیست، او بازنشسته تربیت معلم است. ما یک خانواده معمولی هستیم از جنس همان‌هایی که می‌آیند و روی سکوها می‌نشینند. این حرف‌ها باعث شده همه روی من ذهنیت داشته باشند. اگر از هواداران تیم خودمان انتظار حمایت نداشته باشم، پس باید سراغ چه کسی بروم. بعضی‌ها خیلی راحت با زندگی آدم‌ها بازی می‌کنند. من هیچ‌گاه از آنها نمی‌گذرم و در این روزهای عزیز آنها را به خدا واگذار می کنم. 

شاید تقصیر خودم باشد. من همیشه سرم به کار خودم بوده است. دنبال این نبودم که خودم را مطرح کنم. درست بر عکس همه حرف‌‌ها، هیچکس پشت من نبود. من با تلاش خودم به اینجا رسیدم. برخی برای هواداران طوری جا انداختند که انگار با سفارش به پرسپولیس رسیده‌ام، ولی من تمام رده‌های ملی نونهالان، نوجوانان و امید را پشت سر گذاشتم و حتی به تیم ملی بزرگسالان هم دعوت شدم. در پرسپولیس علی دایی، کرانچار، استیلی، دنیزلی و حالا هم ژوزه از من استفاده کرده‌اند، پس چطور ممکن است کارآیی نداشته باشم و این همه مربی مرا انتخاب کرده باشند؟ سال قبل در شرایط روحی و روانی خوبی نبودم، ولی خدا را شکر مشکلاتی که در زندگی خودم داشتم را برطرف کردم، ولی الان کاری کرده‌اند که وقتی می‌خواهم وارد زمین بشوم جو بدی علیه من است. من فقط از هواداران انتظار حمایت دارم؛ اینکه به من و همه بچه‌ها انرژی و انگیزه بدهند. هواداران بدانند حرف‌هایی که درباره من می‌زنند بی اعتبار است و شک نکنند با حمایت آنها، بهترین بازی‌ها را انجام می‌دهم و تا پای جانم، پای پرسپولیس می‌ایستم.


آقازمانی؛ دلیل قطعی پیروزی استقلال!

وی در شهریور 92 در دقیقه ۸۶ خطای پنالتی انجام داد و باعث قطعی شدن پیروزی استقلال شد، یک دقیقه بعد هم با یک خطای هند عجیب و بی دلیل از بازی اخراج شد تا راه آهن را در دقایق پایانی ده نفره کند. 

باشگاهی

جام حذفی

قهرمانی در جام حذفی فوتبال ایران ۸۹–۱۳۸۸ به همراه تیم پرسپولیس تهران

قهرمانی در جام حذفی فوتبال ایران ۹۰–۱۳۸۹ به همراه تیم پرسپولیس تهران

دوران باشگاهی

آمار

فصل باشگاه پاس گل گل بازی

لیگ برتر فوتبال ایران ۸۸-۸۷ سایپا تهران ۰ ۲ ۰

لیگ برتر فوتبال ایران ۸۹-۸۸ پرسپولیس تهران ۰ ۷ ۲

لیگ برتر فوتبال ایران ۹۰-۸۹ پرسپولیس تهران ۰ ۱۲ ۳

لیگ برتر فوتبال ایران ۹۱-۹۰ پرسپولیس تهران ۰ ۱۸ ۹

لیگ برتر فوتبال ایران ۹۲-۹۱ پرسپولیس تهران ۰ ۸ ۳


رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب