رسول آقچه لی
رسول آقچه لی

" رسول آقچه لی بازیکن والیبال اهل ایران است. وی در حال حاضر عضو تیم ملی نوجوانان ایران و باشگاه کاله مازندران می‌باشد "

در دیدار نیمه‌نهایی مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان در مقابل ایتالیا در جایی که ایران ۲–۰ از ایتالیا عقب بود با تعویض پست وی از پشت‌خط زن به دریافت‌کننده قدرتی ورق را به نفع ایران برگرداند و آقچه‌لی به تنهایی در این بازی ۴۰ امتیاز برای تیم ملی ایران کسب کرد و ایران به جمع ۴ تیم برتر مسابقات راه یافت.[۳] از سال ۱۳۹۵عضو باشگاه کاله شد . و درخشش نسبتا خوبی در این تیم داشت . در سال ۱۳۹۶اقچه لی در تیم امیدبا عملکرد مناسب حضور داشت. وی از جوانان اهل سنت است و از سرعتی زن های اینده تیم ملی ایران است. در سال 96 با اسیب جدی (مصدومیت)مواجه شد . که جمعی از دوستان و مربی وی در پست های اینستاگرام خود برایش ارزوی سلامتی کردند .

شناسنامه ورزشی

نام : رسول 

نام خانوادگی : آقچه لی 

تاریخ تولد : ۸ بهمن سال ۱۳۷۶ 

محل تولد : گلستان_گنبد کاووس-روستای ملا علی تپه 

قد : ۱۹۹ سانتی متر 

وزن : ۷۸٫۵ کیلوگرم 

ارتفاع آبشار :۳۴۰ سانتی متر 

ارتفاع دفاع : ۳۳۰ سانتی متر 

باشگاه : ارتعاسات صنعتی ( کاپیتان این تیم میباشد) 

پست تخصصی : قطر پاسور ( پست خط زن) 

شماره پیراهن در باشگاه : ۹ 

شماره پیراهن در تیم ملی نوجوانان : ۹ 

شماره پیراهن در تیم ملی جوانان : ۱۳ 

کاپیتان تیم ملی نوجوان، امیر غفور و میکائیل تاجر و وفا زیتونلی را الگوهای خود در ورزش والیبال می داند و بزرگترین آرزوی فعلی اش بازی در تیم ملی بزرگسالان می باشد، رویایی که برای رسول زیاد دور از دسترس نیست چون رسول در مسابقات لیگ برتر ۹۳ و در پیراهن ارتعاشات صنعتی مقابل خیلی از ستاره های فعلی تیم ملی به میدان رفته و تجربه های زیادی کسب کرده است. 

بهترین دوستان رسول همشهریانش در تیم ملی نوجوانان یعنی سلیم چپرلی و هادی سید نیازی هستند و اکثرا میبینیم که با هم عکس می گیرند،مدیریت آریاورزش امیدوار است که رفاقت این غیورمردان وطن روز به روز بیشتر بشود و با هم قله های جهانی را فتح کنند. 

آقچه لی قبل از اینکه بازیکن تیم ارتعاشات صنعتی بشود با باشگاه جواهری گنبد قرار داد داشت ولی بنابر تصمیم فدراسیون والیبال تمام بازیکنان تیم ملی نوجوانان امسال در کنار هم و در تیم ارتعاشات صنعتی در گروه ۱ لیگ برتر والیبال به میدان میروند. 

ار نکات جالب دیگر که در مورد آقچه لی می توان به آن پرداخت این است که رسول آقچه لی یکی از برترین های والیبال ساحلی کشور هم هست !! 


مقام سوم قهرمانی نوجوانان جهان ۲۰۱۵

طلا قهرمانی نوجوانان آسیا ۲۰۱۴

طلا قهرمانی جوانان آسیا ۲۰۱۴

باارزش‌ترین بازیکن قهرمانی نوجوانان آسیا ۲۰۱۴

طلا قهرمانی ساحلی نوجوانان آسیا ۲۰۱۳

رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب